Na naszej witrynie stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Płyta indukcyjna


Złe podłączenie

Jest to jedna z najczęstszych przyczyn awarii urządzenia. Podłączenie płyty według kolorów kabli bez wcześniejszego sprawdzenia, a także przeczytania instrukcji montażu urządzenia to także podstawowy i najczęstszy błąd.


Płyta wybija korki

Przyczyn może być kilka – uszkodzone tranzystory lub mostki prostownicze. W takich sytuacjach zaleca się o nie stawianie naczyń na dwóch polach.

Bezpieczniki mogą być wybijane przez całkowicie sprawne lub nowe urządzenie – mogą być one zbyt słabe, a odpowiednie wartości określać powinna szczegółowo instrukcja obsługi urządzenia.


Burza, urządzenie przestało działać

Płyta indukcyjna nie działa i nie chce się włączyć. Wymagana interwencja serwisu.


Amica, Whirlpool

Urządzenie „nie widzi garnków” za każdym razem lub od czasu do czasu. Wymagana naprawa w serwisie.


Rozbłyski w urządzeniu

Po tego typu zdarzeniach urządzenie „nie widzi” garnka na jednym lub dwóch polach.


Działa tylko jedna strona urządzenia

Przestały działać pola po jednej stronie płyty, urządzenie nie reaguje także na dotyk. Urządzenie wydaje dźwięk brzęczenia.


Płyta nie nagrzewa się, lampka kontrola nie świeci

W tym wypadku należy sprawdzić pola kuchenki, czy wszystkie poprawnie działają, czy nie nastąpiła przerwa w dostawie prądu oraz sprawdzić, czy w domowej instalacji nie uszkodziły się bezpieczniki.


Płyta po włączeniu – działający bezpiecznik

Zaleca się sprawdzenie poboru mocy wszystkich podłączonych urządzeń do instalacji domowej. Należy unikać maksymalnego poboru mocy, a także sprawdzić inne pola grzejne i bezpieczniki przy nich.


Płyta nie reaguje na dotyk

Urządzenie całkowicie nie reaguje – wymagana interwencja serwisu.


Pole grzejne z ustawionym naczyniem nie przekazuje mocy

Należy sprawdzić magnesem czy naczynie nie przyciąga – ferromagnetyczne garnki wpływają na pole magnetyczne kuchenki.

Problem może tkwić także w niedopasowanej średnicy garnka, także w tym czy garnek podczas używania był za gorący.

Jeśli wskaźnik nie świeci się po wyłączeniu i włączeniu pola, należy płytę „zrestartować’’ odłączając ją od gniazdka elektrycznego na kilkanaście sekund i włączyć ponownie.


Naczynie w polu nie trzyma temperatury w trakcie dłuższego podgrzewania

Zaleca się sprawdzenie, czy dane pole funkcjonuje prawidłowo „na zimno’’.

Zaleca się kontunuowanie gotowania na innym polu indukcyjnych do czasu ostygnięcia.

Jeśli to nie pomoże należy zgłosić usterkę w serwisie AGD EXPRESS. Tego typu usterki mogą wynikać z uszkodzenia systemu wentylacyjnego urządzenia.


Szumy przy ustawieniu wyższego stopnia gotowania

Materiał z jakiego wykonano naczynie ma tutaj ogromne znaczenie. Przy pewnych wartościach stopnia mocy grzejnej niektóre materiały mogą wydawać ciche szumy.


Wskaźniki energii cieplnej zapalają się z opóźnieniem

Tak może działać system urządzenia, nie jest to związane z żadna usterką.


Szumy w trakcie pracy urządzenia

Odgłos ten jest zjawiskiem naturalnym i nie jest związany z żadną usterką.


Pole grzejne wyłącza się automatycznie

Dzieje się tak ze względu na zabezpieczenie (bezpieczeństwo), które powoduje automatyczne wyłączenie urządzenia.


Uwagi:

Przestrzeń pod urządzeniem nie powinna być zamknięta. Urządzenie powinno mieć zapewnioną dobrą wentylację – powietrza.


copyrightsWeb Design Art
Polityka prywatności i cookie